Navigare rapida:
Utile
Adauga aceasta pagina la
My Favorites

    Echipa care a dominat ultimele sezoane ale "Marelui Circ", reusind sa castige consecutiv cinci titluri mondiale in campionatul constructorilor doreste continuarea trend-ului ascendent din ultimii ani. La fel ca si celelalte echipe, Ferrari a acordat o mare atentie dezvoltarii noului monopost pentru ca acesta trebuie sa corespunda regulilor ce vor intra in vigoare odata cu prima cursa din acest sezon. Marea problema a fost crearea unui propulsor care sa poata rezista pe intreaga durata a unui Mare Premiu.
    Monopostul F2004, bolidul cu numarul 50 din istoria team-ului Ferrari, este echipat cu un nou V10 de 2.997 cm3, proiectat special pentru a rezista exploatarii pe durata unui Grand Prix intreg. Bolidul cu nume de cod 655 este o versiune dezvoltata a conceptului lansat anul trecut cu monopostul F2003-GA. Totusi inginerii Ferrari au proiectat masina pentru ca aceasta sa fie performanta alaturi de noul motor. Toate componenetele monopostului au fost modificate, dar mai mult din punctul de vedere al materialelor folosite si al pozitionarii acestora, nu al formei. "Este cel mai bun monopost Ferrari din toate timpurile", a afirmat Ross Brawn, cum a spus, de altfel, in fiecare an. Ceea ce era considerat perfect in 2003 acum poate fi perimat.
    Constructorul din Maranello a redesenat eleronul fata, eleronul spate precum si aripioarele laterale pentru a imbunatati performantele aerodinamice ale monopostului. Camparativ cu masina de anul trecut, F2004 are sasiul mai rezistent, centrul de greutate mai coborat, iar greutatea este mai bine repartizata pe ambele punti.
    Nasul este mai drept, iar priza de aer de deasupra capului pilotului are un alt contur.
    Ecartamentul puntii din fata este mai mare cu 7 centimetri decat cel din spate.
    Canalele laterale au fost ingustate si inaltate, oglinzile laterale fiind plasate mai aproape de acestea. S-a pus accent pe cresterea rezistentei diferitelor elemente, atat celor supuse eforturilor mecanice, cat si a celor electronice.
    Tevile de esapament sunt inaltate, conform stilului folosit de Ferrari inca din sezonul 1997, dar spre deosebite de F2003-GA, ele au un plasament mai central.
    Suspensiile, atat cele fata, cat si cele spate au fost modificate, in dorinta de a imbunatati comportarea masinii la viteze medii si mari , ele fiind rezultatul unor teste comune efetuate impreuna cu furnizorul nipon de pneuri Bridgestone.
    Transmisia si motorul contin componenete fabricate din materiale mai usoare si mai rezistente. Cutia de viteze este confectionata din titan, are 7 trepte pentru inaintare + revers si este montata longitudinal, ca si propulsorul.
    Amortizoarele rotative pentru puntea spate de pe F2003-GA realizate de Sachs, care au bare de torsiune verticale integrate in cutia de viteze, se regasesc si pe F2004.
    Potrivit declaratei lui Rubens Barrichello, F2004 are pozitia de pilotaj mai joasa, fapt ce permite o mai buna simtire a masinii. Si actualul campion mondial al Formulei 1 s-a declarat multumit de bolidul din acest sezon. Germanul a reusit sa doboare la bordul lui F2004 de doua ori in 24 de ore recordul circuitului de teste al constructorului italian situat la Fiorano. Michal Schumacher a facut un tur de pista in 56.279 secunde, in timp ce in urma cu un an, cand pilota F2003-GA, a parcurs cel mai rapid tur in 56.835 secunde.
    Ramane de vazut daca Ferrari si Michael Schumacher vor reusi sa domine si acest sezon al Formulei 1, care le-a rezervat echipelor doua mari necunoscute: circuitul din Bahrain si cel din China (editie inaugurala).